متعلّم

نوشته های محمد امین علی احمدی

متعلّم

نوشته های محمد امین علی احمدی

مشخصات بلاگ
متعلّم

درباره وبلاگ : وبلاگی برای اشتراک گذاری سخنانم و برای فهم نقاط قوت و ضعف آنها به کمک مخاطبان عزیز!

درباره نویسنده : محمد امین علی احمدی
دانشجوی کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق علیه السلام

طبقه بندی موضوعی

مولفه های کلیدی سازمان بازاریاب محور

جمعه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۵:۲۵ ب.ظ

باسمه تعالی

سازمان بازاریاب محور :

سازمانی است که در آن فاصله ای میان اعلام نیاز مخاطب و ارائه ی پاسخ سازمان نباشد. در واقع شاید بتوان گفت که سازمان بازاریاب محور همان سازمان استراتژیک است ، که لازمه تشکیل چنین سازمان ایجاد مؤلفه هایی چون :

1-     حجم کم

2-     گروه های کاری هم سطح زیاد با تفویض اختیار

3-     استفاده از مدل سازمان های ماتریسی

4-     سلسه مراتب حداقلی

5-     تاکید بر مولفه های تعهد کاری و حرفه ای گرایی در طول دوره یادگیری رسمی و غیر رسمی

6-      دامنه وسیع ارتباطات درون سازمانی

7-     تسهیل ساختاری که ویژگی آن امکان ارتباط بدون مرز درون سازمانی است

8-     تمهید ساعت کاری شناور

9-     استفاده­ی گسترده از همه­ی امکانات ارتباطاتی جهت ارتباطت سریع­تر و وسیع­تر با محیط بیرونی

10-    پیشروی به سمت ایجاد سازمانی بدون مرز

11-    دسترسی وسیع به منابع اطلاعاتی

12-    آموزش ضمن خدمت کارکنان در دو سطح حرفه­ای و عمومی (به عنوان مثال : استفاده از امکانات نوین ارتباطاتی ، تقویت توانایی های فردی چون خلاقیت ، حافظه ، سرعت عمل و... )به طور وسیع و مداوم جهت حفظ روز آمدی سازمان

13-    ایجاد شناخت دقیق و عمیق از جامعه هدف در کارکنان

14-    آگاهی بخشی نسبت به مهم­ترین تحولات سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و... جامعه هدف

15-    ایجاد سازوکاری جهت پیش بینی تحولات و احتیاجات آینده جامعه

16-     حفظ حداکثری خلاقیت فردی در ساختار سازمان و همچنین ایجاد ساز وکار خلاقیت سازمانی

17-    ایجاد تعلق به سازمان در کارکنان

18-    ارائه ­ی تصویری از سازمان که در آن سرعت عمل و تخصص بزرگنمایی شده باشد

19-    ایجاد عشق به محصول در کارکنان

20-    توجه به جزئیات در ارائه خدمت

21-    ایجاد توانایی نگاه کردن با زاویه متفاوت به مسئله در کارکنان

22-    استفاده از روش تصمیم گیری مشارکتی

23-    مدیریت و اداره به شیوه مدیریت فکر

24-    برگزاری جلسات توفان فکری و تصمیم گیری بر مبنای آن

25-    افزایش حس اعتماد به نفس کارکنا

26-     اعتماد به عنوان مبنای نظارت

27-    تقویت مهارت های تحلیل گری در کارکنان

28-    استفاده از روش های خود ارزیابی و بهبود عملکرد در کارکنان

نظرات  (۱)

سلام علیکم. لطف میکنید منابع دیگری  جهت درک و تعریف مفهوم سازمان بازاریاب محور و تبیین شاخص هایی برای آن معرفی نماید؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی